Monday, June 18, 2012

Imanku bukan potato

During boiling process..

'Dah lembut dah tu'

'Hmm tapi kawan adik buat hari tu lagi lembut. Macam KFC wedges'

'Nanti nak goreng kan? time goreng pun dia makin lembut.'

Aaaa saya takut analogi ni. Kalau kentang tu iman saya. Lagi lagi time cuti kat rumah ni. Tenggelam sikit dalam jahiliyyah, dah tak kental. 


So untuk menenangkan hati yang gundah gulana, saya pujuk hati.

'Tak, tak. potato tu bukan iman kau. tapi karat jahiliyyah yg masih berprecipitate kat dasar hati. dah jadi wedges, makan dia, digest, buang!'

Haha ;D

Selamat berenang meninggalkan pulau jahiliyyah ke pulau indah deen islam ;)

p/s: muah muah to my expert chef A and chef F. i'm sorry the supposedly my first-try-wedges ended up as shown above or it simple name 'kentang goreng'. :(

Mengejar jannah abadi..

Innallaha ma'ana..